Als je meer klanten wil krijgen, dan is marketing je allerbeste vriend. Je kunt er heel veel geld in stoppen en van allerlei marketing campagnes lanceren. Dat werkt, dat weten we zeker. Alleen, niet elke ondernemer heeft daar een budget voor. In dit artikel laten we zien dat je ook op een voordelige manier voor meer klanten kunt zorgen. Lees snel mee en pas het later zelf toe.
Ben zichtbaar online
Stap één is altijd om online zichtbaar te zijn voor jouw potentiële klanten. Zorg ten eerste dat je een website hebt. Als je een beetje handig bent zou je die zelf kunnen maken. Een ander kiest ervoor om dit eerder uit te besteden. Beide is natuurlijk goed.
Het voordeel van uitbesteden is dat website er vaak veel professioneler uit komt te zien. Daarnaast is zo’n ontwerper ook veel beter in het toevoegen van keywords. Deze zijn namelijk belangrijk om ook echt zichtbaar te zijn online. Een website is namelijk cruciaal om te hebben, maar ze moeten jou ook kunnen vinden.
Het meest ideale scenario is dat iemand jouw product zoekt op Google en dat jij als een van de eerste websites verschijnt. Voor social media geldt hetzelfde. Richt de pagina’s zo in, dat ze ook op Google als een van de eerste bedrijven verschijnen.
Blijf altijd actief
Actief zijn is belangrijk als je meer klanten aan wil trekken. Zorg dat je regelmatig iets plaatst op jouw social media kanalen. Elke dag iets plaatsen is het meest ideaal. Het algoritme op Facebook is bijvoorbeeld ingesteld dat niet iedereen jouw posts ziet. Daarom moet je zoveel mogelijk actief blijven.
Voor een klein bedrag kun je jouw post ook sponsoren op social media. Het kan zomaar zijn dat je er een hoop klanten aan overhoudt. Dat is dat geld dat je er in hebt gestopt meer dan waard. Bovendien kun je er met een gesponsorde post ook voor zorgen dat je actief bent. Dat zorgt voor naamsbekendheid.
Blijf zichtbaar offline
Als je een winkel of kantoor hebt, dan is het ook heel belangrijk om offline zichtbaar te zijn. Mensen moeten langs lopen en meteen zien dat jouw bedrijf daar gevestigd is. Het moet hun aandacht trekken. Een blik op jouw winkel moet ze overhalen om naar binnen te stappen. Dit kun je doen door een stoepbord op de stoep neer te zetten. Deze moet een potentiële klant dan overhalen om naar binnen te stappen. Laat de stoepborden bedrukken om de boodschap op het bord beter over te brengen.
Wat je op zo’n bord laat zetten is natuurlijk geheel aan jou. Black Friday komt eraan en dat zou een actie kunnen zijn om hierop te laten bedrukken. Een aankondiging van een nieuwe collectie kan ook een voorbeeld zijn.
In de meeste gevallen wordt zo’n bord wel gebruikt om leuke aanbiedingen erop te vermelden. Dat overtuigd een klant namelijk meteen om binnen te stappen. Ook al kopen ze niks in jouw winkel, ben je wel zichtbaar voor ze. Dat is het belangrijkste wat er is. Als een klant namelijk eenmaal in jouw winkel is geweest, komen ze ook eerder een keer terug.
Bovendien is het ook belangrijk dat jouw logo goed boven de winkel hangt of op het raam. Mocht het bord niet buiten staan, moeten mensen alsnog jouw winkel kunnen zien. Het moet opvallen. Stel je bent gesloten, omdat het al ‘s avonds is. Dan moet jouw logo en de uitstraling van de winkel iemand triggeren om terug te komen. Besteed aan die zichtbaarheid dus heel veel aandacht, dat is belangrijk om mensen aan te trekken.