» » Online marketing toegelicht voor dummies

Online marketing toegelicht voor dummies

Geplaatst in: Zakelijk | 0

Online marketing

Ben je een ondernemer? Dan wordt er waarschijnlijk van je verwacht dat je bedrijf steeds meer digitaliseert. Met wie je ook praat, je hoort steeds dat de toekomst ligt in het digitaliseren. Dit is ook waar, omdat klanten veel meer tijd online doorbrengen dan in het verleden. Consumenten hebben bovendien onbeperkte toegang tot informatie. 

Hierdoor verandert de manier waarop consumenten aankoop doen steeds meer. Dit geldt voor zowel B2C als B2B. Aangezien je hier niet onderuit komt, zet je je marketing en verkoop meer in op een digitale strategie. Wat is online marketing eigenlijk? Heb je daar een SEO-specialist voor nodig? Daar vertellen wij je over.

Wat is online marketing

Digitale marketing wordt ook wel internetmarketing of online marketing genoemd. Deze vorm van marketing heeft te maken met producten en diensten via het internet. Als je denkt aan online marketing dan denk je wellicht meteen aan internetreclame. Online marketing omvat echter veel meer. Je kunt hierbij namelijk ook denken aan zoekmachinemarketing, virale marketing, affiliate marketing en content marketing. Zelfs marketing via sociale media en e-mailmarketing vallen onder internetmarketing. 

Het doel van digitale marketing 

Eigenlijk hoeven we je niet veel uitleg te geven over het doel van internetmarketing. Online marketing zorgt er namelijk voor dat potentiële klanten je leren kennen. Daarbij is het belangrijk dat ze je vertrouwen volgens Sector7.

Bezoekers moeten tevens interesse tonen om je producten of diensten te kopen. Op die manier kun je er namelijk voor zorgen dat je omzet verhoogd wordt. Digitale marketing kan zelfs je organisatie transformeren. Hieronder sommen we op hoe online marketing je organisatie kan transformeren:

  • Leads oftewel potentiële klanten komen steeds meer via online kanalen binnen;
  • Men verwacht dat je bedrijf aanwezig is op sociale media;
  • Contentmanagement wordt een must;
  • Door e-mailmarketing toe te passen kun je potentiële klanten benaderen met een persoonlijk aanbod of communicatie.

Online marketing